Wij zijn RedTag. Aangenaam
we willen ook graag weten wie jij bent
we willen ook graag weten wie jij bent
Hallo, Ik ben Marianne van Vlimmeren-Leemhuis. Personal Brander. Zetjes gever en Keuze architect. Samen met mijn partners maken we Red Tag.
Red Tag maakt gebruik van eenvoudige middelen om sterke merken te bouwen. Aan de hand van mijn persoonlijk verhaal laat ik graag zien hoe jij je als merk kunt vorm gegeven. Om Red Tag, maar ook jou, uit te laten groeien tot een sterk merk werkt RedTag intensief samen met professionals uit de regio Veldhoven – Eindhoven. Als uitbreiding en aanvulling op mijn eigen kennis en vaardigheden. Met als doel zakelijk accelereren.
Kijk ik in de spiegel, dan zie ik een Groningse boerendochter met een vleugje cowgirl. Als dochter van een herenboer in Noordoost-Groningen ben ik opgegroeid met tradities, familietrots en de levensmotto’s: ‘Het kon minder’ en ‘Er is niks mis met hard werken’.
Toen ik een tiener was, emigreerden mijn ouders naar de provincie Alberta in het Westelijke Canada om hier een landbouwbedrijf te starten. Als heuse ‘cowgirl’ heb ik meegeholpen om onze koeien te brandmerken. Mijn Groningse roots samen met de rust en ruimte van Canada hebben mij gevormd tot wie ik nu ben: betrokken en gepassioneerd in dadendrang, een nuchter en pragmatisch mens, bewust van mijn innerlijke zelf. En toeval of niet: branding is het Engelse woord
voor brandmerken.
In 1986 ben ik teruggekeerd naar Nederland voor een studie aan de Middelbare Hotelschool, gevolgd door de opleiding HEAO-Communicatie. Tijdens deze tweede studie ben ik gefascineerd geraakt door identiteit en imago. Als communicatieadviseur, docent communicatie en trainer communicatieve vaardigheden heb ik deze voorliefde verder omarmd.
Het is voor mij de kunst om identiteit en imago op elkaar af te stemmen. Om jou als ZZP’er of young professional te overtuigen van een sterk merk citeer ik graag het motto van een bekend merk- en strategiebureau: ‘Identiteit gaat niet persé over wie je bent, het gaat over wie je zou kunnen zijn!’
Als tiener moest ik meewerken op onze boerderij in Alberta. Eerst op het erf en later ook op de machines. Door mijn handen uit de mouwen te steken, ontwikkelde ik een hands-on mentaliteit. Als ondernemer, trainer en coach pluk ik hiervan nog dagelijks de vruchten. In Canada was ik een opvallende verschijning door mijn West-Europese kleding en accent.
Terug in Nederland was ik een Canadese in de ogen van medestudenten. In deze spagaat heb ik een zesde zintuig ontwikkeld voor het effect van het onbewust gedrag. En juist dat onbewuste gedrag speelt een doorslaggevende rol in het persoonlijke en onderscheidende merk dat je wilt zijn voor potentiële klanten en werkgevers.
De kleur rood in mijn bedrijfsnaam staat voor passie. Mijn passie en jouw passie. Mijn passie voor het communicatievak, voor mensen en voor resultaten die ik voor ogen heb. Jouw passie voor jouw vak. Gepassioneerd ga ik samen met je aan de slag om jouw passie zichtbaar en relevant te maken voor je toekomstige klanten of werkgevers. De kleur rood staat ook voor aandacht. Denk aan de rode lap van een Spaanse stierenvechter, een waarschuwingsbord in het verkeer of de kleur van mijn leren jasje. Aandacht trekken, begint bij aandacht geven. Ook bij RedTag. Daarom hecht ik veel waarde aan persoonlijk contact.
Het Engelse woord ‘Branding’ betekent brandmerken. Als jong meisje heb ik gezien hoe mijn vader de koeien brandmerkte met ons familiesymbool: 4L met een halve diamant (dakje) erboven. Het rode etiket in het logo van RedTag is een knipoog naar het brandmerk van mijn familie. Bij personal branding draait het om brandmerken in figuurlijke zin. Het is de kunst om je merk authentiek en onderscheidend te maken. Welke unieke eigenschappen ga je accentueren. In woorden, beelden en daden. Vergelijkbaar met een etiket, een tag, dat je opplakt, waardoor je direct in het oog springt.
Tag staat ook voor tikkertje spelen. Tikkertje is een kinderspel waarbij je de ander moet proberen te tikken of te raken. Lukt dat, dan is de ander aan de beurt. Communicatie heeft veel weg van dit populaire spel. Als ZZP’er moet je eerst een potentiële klant raken, voordat hij met je in zee gaat. Voor een young professional en een toekomstig werkgever geldt precies hetzelfde. Daarom is echt contact maken zo belangrijk voor succesvolle communicatie. RedTag zorgt voor inlevingsvermogen, de juiste vragen en speelse methoden om inzicht te krijgen in je potentiële klant of werkgever.